Tedoo cu Brad Florescu

AirHelp. Zbor anulat? Nu te mulțumi cu un sandviș; ia-le banii.

Zbor întârziat sau anulat? Nu te mulțumi cu un sandviș. Site-ul AirHelp poate obține pentru tine compensații bănești de la compania aeriană.

Puține situații sunt mai grăitoare despre micimea omului în fața destinului decât momentul acela când ești în aeroport și afli că zborul tău s-a amânat sau anulat. Te simți mărunt, insignifiant, o furnicuță în șirul celorlalte furnicuțe care așteptau, la rândul lor, să urce încolonate în avion. Și nu poți să faci nimic, deși știi vag că ai niște drepturi.

Te iei un pic în gură cu oamenii de la help-desk, dar e o luptă inegală: ei sunt mult mai bine antrenați pentru astfel de situații. De obicei rămâne ca ei.

Henrik Zillmer a trăit o poveste similară, pe când aștepta să zboare de la Singapore către Europa. Zborul lui a avut o întârziere de câteva ore, timp suficient pentru oricine să se umple de nervi. Henrik a folosit așteptarea pentru a se documenta și a descoperit că, în conformitate cu legile europene, compania aeriană ar trebui să-i plătească 800 USD în compensație pentru întârziere. N-a rezolvat nimic pe moment dar, când a ajuns acasă, a pus pe picioare un instrument care să le faciliteze pasagerilor obținerea cuvenitelor compensații: site-ul AirHelp.

Conform statisticilor, doar 2% dintre pasagerii afectați de întârzieri sau anulări merg până la capăt cu obținerea compensațiilor. Restul se mulțumesc cu un tichet de masă ori cu scuzele companiei aeriene. Așa se face că peste 16 miliarde de dolari rămân anual în buzunarele transportatorilor în loc să fie plătiți în compensație călătorilor.

AirHelp funcționează ca un recuperator. Site-ul oferă călătorilor afectați de anulări sau amânări un sistem simplu de a obține compensația de la compania aeriană împricinată. Pasagerul trebuie să urmeze 5 pași, pe parcursul cărora introduce diverse date despre zbor, întârziere, anulare, consecințe. Totul durează în jur de 3 minute, după care AirHelp preia problema.

AirHelp 2

Totul se face conform legislației vigoare. Sau, așa cum declara Henrik pentru Yahoo, “am luat legea și am pus-o în cod”. Site-ul oferă și o secțiune legislativă foarte utilă. Ca să știi ce poți cere.

AirHelp anunță o rată de succes a claim-urilor de 85%, cu o valoare medie a compensației de 1100 USD. Site-ul reține un comision de 25% pentru fiecare claim reușit. Dacă nu se obține nimic, serviciul este gratuit. Lansat în mai 2013, AirHelp a ajutat până acum peste 15.000 de pasageri.

Mai multe informații găsești pe GetAirHelp.com sau AirHelp.eu.

PS: După publicarea articolului le-am trimis celor de la AirHelp un mail. Au răspuns în 45 de secunde.

Comentarii - 16 Comentarii

  1. vali says:

    Eu fac parte din aia 2% 🙂 m-am certat cu Qatar de mi-a iesit pe nas, dar dupa amenintari si reclamatii la UE rights au decis “like a courtesy” sa imi dea dreptul si acum zbor la dubai gratis 🙂 Sunt foarte bine trainuiti sa nu iti dea ce-i al tau chiar daca il ceri cu pasaje din lege. Se bazeaza pe statutul tau de furnica.

  2. Corina says:

    Buna,
    Am avut intarziere de vreo 4 ore pe un zbor din Bangalore catre Paris, care apoi mi-a afectat segementul Paris-Buc. Pare putin, dar cand ai atatea ore de zburat, vestea iti pica si mai prost. Am depus acetele la Skymediator, o companie frantuzeasca destul de cunoscuta. Zeci de mailuri si informatii date, scanuri…in august se fac 2 ani si tot nimic. Conform ultimului mail inca sunt in proces cu Air France. Nu am nimic de pierdut, pentru ca asa cum ai spus si tu, au comision doar daca recupereaza ceva. Erau speriati de bombe daca nu cumva m-a contactat direct pe mine AF sa imi dea bani (un fel de “mita”), caz in care ar fi trebuit sa platesc despagubiri la SkyMediator :))
    Daca la inceput eram entuziasmata, acum mi-am cam luat gandul de la bani.

  3. Ariel says:

    Eu am încercat în septembrie anul trecut cu refund.me pentru un zbor întârziat 14h. Până azi n-am primit nici un feedback…

    Pe aceștia o să-i am în vedere, sper să nu fie nevoie.

  4. Lorenzo says:

    Merci frumos, chiar am o problema cu AA acum, ei ofera 250 de dolari in vouchere pt. calatorii viitoare iar refuzul de a acorda compensatii e motivat prin faptul ca ei nu sunt companie EU. Desi zborul a fost cumparat de la BA.

  5. Sorin says:

    Zborul Air Baltic, pe ruta Bucuresti-Riga, achizitionat si confirmat pentru data de 15.10.2014, a fost anulat si replanificat pentru data de 16.10.2014. Daca mai este cineva in aceasta situatie si, in consecinta, este si interesat de demersuri pentru eventuale despagubiri, va rog sa ma contacteze pe sorincernev@gmail.com, pentru o eventuala coordonare a actiunilor.

  6. Ana says:

    A primit cineva compensare, cu ajutorul Airhelp? Am apelat la ei in martie 2014, de atunci primesc periodic update-uri: cazul este investigat, aveti rabdare. Dar nimic concret.
    Si a trecut aproape un an…

    • @Ana: poate dura și un an întreg.

      • victoria says:

        Eu tot la Airhelp am apelat pentru un zbor intarziat, pierdut legatura si ajuns la destinatie dupa 50 ore. Dupa 4 luni m-au informat ca Turkish Airlines mi-a respins cererea datorita “extraordinary circumstance“.
        Si eu sunt curioasa daca a primit cineva compensatie de la ei .

        • @Victoria: îmi pare rău să aud asta. De obținut compensații sunt convins că se obțin, Airhelp trăiește din comisionarea acestor compensații. Dacă nu ar reuși să ajute pe nimeni n-ar mai exista.

        • Ana says:

          Dupa cum ziceam, din martie 2014 am cazul deschis la ei, m-au asigurat ca ma calific si ca investigheaza si atat.
          Oare dureaza 2 ani?

  7. Lucia says:

    Am si eu un zbor cu intarziere, atat la dus cat si la intors. Trebuia sa plecam la la ora 13:05 min, peste o sapt. primesc mail ca ora s-a devansat la 14:30, o sapt. mai tarziu la aeroport plecam de fapt dupa alta ora jumatate(asa s-a anuntat dar de fapt decolarea s-a facut cu alte cateva minute de intarziere.) asadar efectiv am plecat dupa ora 16. Aterizarea s-a facut cu aceasi intarziere, normal.
    La intoarcere s-a anuntat ora 10:20 apoi 11:20 apoi 13:10 si de fapt am decolat pe la 13:30. Aterizarea pe aeroportul din Timisoara s-a facut iarasi cu acesi intarziere de 3 ore.
    Deci am ajuns la aeroport la 8 dimineata(plecat la 7 de la hotel) si am decolat dupa ora 13! Am trimis reclamatie la Blue Air dar ei considera ca daca zborul a fost efectuat, nu e o problema. Si-au cerut scuze pentru intarziere si atat.

    • Alexandra says:

      Buna, Lucia!
      Dacă îmi dați mai multe detalii legate de zboruri, va pot ajuta sa va obțineti drepturile.
      Numai bine!

  8. Gila says:

    Astăzi am depus și eu plângere pe Airhelp împotriva Wizzair care a avut o întârziere de 6 ore,de la Larnaca spre București. O întreagă tevatură,cu plimbat de la o poartă de îmbarcare la alta, îmbarcat și debarcat fara prea multe explicații,un comportament execrabil al staff-ului cipriot. Drept compensație au fost date vouchere in valoare de 3,50 euro lol. Nu l-am acceptat. La bordul avionului ne-au dat câte o sticla cu apa și o ciocolata, după care ne-au pus sa semnăm . Cei de la Airhelp au spus că mă pot ajuta . Rămâne de văzut

  9. Georgescu Viorel says:

    Eu am avut zborul ANULAT pe ruta Larnaca-Bucuresti in 21 aprilie 2018 ni s-au aferit alternative : saplecam peste 4 zile si sa stam pe banii companiei in Larnaca , sa plecam in aceeasi seara la Cluj sau a doua zi la Iasi sau pur si simplu sa ne descurcam cu alte companii (pe banii nostri ) am ales sa plec in aceeasi zi dupa 6 ore de asteptare catre Cluj si sa ajung apoi la Buzau (una e Bucuresti -Buzau , alta e Cluj -Buzau ) la Cluj a venit baiatul cu masina -peste 400 km sa ne preia -eram impreuna cu sotia si nepotul..cei de Wizzair mi-au spus ca imi deconteaza cheltuielile daca prezint facturi de carburant, masa, etc…cine a stat sa ia facturi de benzina ?? asa ca am apelat la airhelp dar nu stiu sigur ce o sa rezolve , sunt rezervat ..cred ca o sa raman cu chelt. de transport neacoperite si cu oboseala cca 24 ore fara somn…dar sper ..mi-au tot raspuns ca e in lucru , ca s-a inaintat catre wiz, ca wizzair a acceptat…dar ca mai dureaza..o sa vad si o sa va tin la curent sper sa nu fie o alta “teapa”..

  10. Adrian says:

    Salut !
    O experienta neplacuta am avut si eu cu Lufthansa : zbor Bucuresti-Amsterdam cu intarziere de vreo 8 ore ( din cauza traficului aerian zic ei ). Am fost redirectionat cu zbor prin Bruxell, iar de acolo faimoasa compania mi`a pus la dispozitie un binemeritat loc intr-un tren la clasa a 2a cu care am ajuns la destinatie exact la miezul noptii .
    Am apelat si eu la cei de la AIRHELP , sunt curios ce pot face in maxim 3 luni. In caz de nereusita apelez la o casa de avocatura, deschid proces in instanta sa-mi recuperez toate sumele pierdute si alte despagubiri pentru ratarea intrunirii in interes de serviciu.

    • Guriev says:

      Buna ziua, care este rezultatul celor de la Airhelp, sunt si eu intr.o situație asemănătoare, dar după 3 luni de la cerere, primesc doar feedback de la ei si atât…

Lasă un comentariu