Inepuizabilul Dragoș Grigore a mai găsit o drăcovenie. De data asta e o drăcovenie foarte importantă, pentru că anunță o schimbare a regulilor jocului pe regiunea Asia-Pacific. Vă zic mai întâi despre ce rute și tarife este vorba, revenim apoi la cum s-a ajuns aici. Foarte important: simulările au fost făcute pentru plecare pe 29 decembrie și retur pe 10 ianuarie.
București – Langkawi/LGK (Malaezia) 493 EUR
București – Penang/PEN (Malaezia) 518 EUR
București – Kota Kinabalu/BKI (Borneo, Malaezia) 530 EUR
București – Denpasar Bali/DPS 581 EUR
București – Perth/PER 765 EUR
Zborurile sunt operate în code-sharing de Turkish Airlines și Malindo Air, subsidiara malaeziană a Lion Air. Aici începe chestia interesantă. Turcii sunt companie națională, legacy, full fare, cum vrei să-i spui. Malindo sunt un low cost, point-to-point, copie la indigo a Air Asia.
Dar iată că cele două modele de business și operațiuni diferite, care anunțau acum mai puțin de o lună un acord interline cu baza pe aeroportul din Kuala Lumpur, vin deja cu primele oferte comune.
Cum reușesc să lege KLIA1 de KLIA2 nu am reușit să aflu. Mă refer la transferul bagajelor și al pasagerilor între cele două terminale, la check-in-through, la controlul de securitate și de trecere a frontierei (acesta din urmă n-ar trebui să existe). Probabil că vor exista sughițuri logistice la început, sper să se liniștească până la iarnă.
Cert e că Malindo va acoperi pentru turci toate rutele domestice și regionale pe care aceștia nu zboară direct. În cazul Australiei poate fi o soluție stop-gap pentru THY, dar pe celelalte destinații văd un viitor interesant acestei mini-alianțe și o mare bătaie de cap pentru Air Asia, care n-a reușit până acum să aibă un feeder intercontinental de asemenea calibru. Să vedem ce iese.
UPDATE: Andrei Rentea a scotocit mai atent decât mine și a aflat că Malindo s-au mutat pe KLIA1 în această primăvară. Deci totul ar trebui să meargă smooth.
Simulările au fost făcute pe Momondo. Pentru conformitate vezi galeria video. Mulțumesc colegului Dragoș.
Tarifele erau valabile la momentul publicării acestui articol. Dacă nu găsești citește asta.
UPDATE: e foarte posibil să găsești tarifele și pentru alte date. Noi le-am verificat pe cele “critice”.
Comentarii - 4 Comentarii
Lasă un comentariu
Malindo zboara tot de pe klia 1 din cate stiu. Air asia era pe klia 2. Deci transferul de bagaje nu ar trebui sa fie o problema.
@Andrei: Eu am zburat cu ei de pe KLIA2 acum doi ani. E posibil să se fi mutat.
S-au mutat anul acesta.
http://www.malindoair.com/news-events/2016/02/12/MALINDO-AIR-IS-MOVING-TO-KLIA-ON-15-MARCH-2016—
Ciudat e ca un zbor buc-langkawi si retur este mai ieftin cu vreo 300 de euro decat buc-kuala, tot cu turkish, desi in drum spre langkawi ajungi in kuala oricum si schimbi avionul cu malindo!
Malindo zboara pe KLIA1 (testat) si as putea zice ca este o companie high low cost daca mai adaugi si faptul ca ai bagaj de cala inclus in pret