Compania Qatar Airways va opera direct de pe aeroportul Henri Coandă. Primul zbor Doha – București va avea loc pe 17 ianuarie 2011, cu câteva luni întârziere față de termenul anunțat de reprezentantul local al transportatorului la finalul lui 2008.
Doha devine, astfel, principala noastră poartă de acces către Asia, Peninsula Arabică și Estul Africii. Timpii de zbor și conexiune se diminuează considerabil față de opțiunile de până acum, cu două escale, sau de zborurile „în contrasens” prin aeroporturile din Vestul Europei.
În cazul Bangkok-ului, de exemplu, călătoria la dus va dura 19h, iar la întoarcere 14:45h. La Tokyo puteți ajunge în 18h și veți reveni la București în 22h. Pentru Delhi aveți nevoie de 10:20h la dus și 10:50 la întors. Cu tot cu escala în Doha. Ceea ce nu e rău deloc. Cel puțin în primă fază, segmentul DOH-OTP va fi operat cu aeronave Airbus A320.
Hai să vedem cum stăm cu prețurile. Dacă durează mai puțin, oare o fi și mai ieftin? Iată ce tarife am găsit pe site-ul Qatar Airways:
Phuket, Thailanda – 863 EUR (destinație introdusă începând cu 12 octombrie 2009)
Bangkok, Thailanda – 771,86 EUR
New Delhi, India – 735,54 EUR
Hong Kong – 780,28 EUR
Bali, Indonezia – 864,50 EUR
Jakarta, Indonezia – 756,50 EUR.
Male, Maldive – 1081,12 EUR
Nu e chiar o revoluție, dar prețurile sunt decente având în vedere doza redusă de chin și calitatea bună a serviciilor QA. În plus, aeroportul din Doha e suficient de mare ca să puteți petrece câteva ore plăcute și suficient de mic ca să nu alergați disperați de la o poartă la alta.
Un alt avantaj îl constituie faptul că QA este membru partener Star Alliance. Dacă aveți card “Miles&More”, puteți acumula mile pe zborurile QA (doar cu plecare/sosire in Frankfurt şi Munchen) și vă puteți bucura de beneficiile statutului de frequent flyer.
Pentru simulări am luat în calcul perioada ianuarie-martie 2011, bilet pentru o persoană tur-retur, clasa economică, toate taxele incluse. Mai multe detalii găsiți pe site-ul Qatar Airways. Acestea sunt tarifele disponibile online. Nu le cereți unei agenții de ticketing, e foarte posibil să nu aibă acces la respectivele clase tarifare.
Tarifele prezentate mai sus erau valabile la momentul publicării acestui articol.
Comentarii - 3 Comentarii
Lasă un comentariu
Milles&More sunt valabile numai cu plecarea din Frankfurt am auzit nu si din Bucuresti.Daca ma insel te rog sa-mi spui.Sti ceva de Air Asia au ceva bonusuri de fidelitate?
Da, Lucia, ai dreptate: se acumuleaza mile MM doar pe zborurile de MUC si FRA. Am corectat. Air Asia are un program de fidelitate pentru companii si oficiali.
[…] gândesc de pe o lună pe alta, ci pe orizontul mai multor ani. Un exemplu este Qatar Airways, care a deschis ruta Doha-Bucureşti abia în 2011, deşi îşi formulase această intenţie cu 5 ani mai devreme. Deci există vreun […]