După 8 zboruri cu ei și după ce i-am tot adus în discuție pe-aici, mă simt în măsură să vă spun cum e să zbori cu Qatar Airways.
Câteva cuvinte despre companie
Qatar Airways (QA) este o companie – evident – qatareză, cu sediul la Doha.
QA este unul dintre cei mai ambițioși transportatori aerieni din lume la acest moment, cu o rată de expansiune impresionantă. Flota actuală este compusă din 64 de avioane, majoritatea noi-nouțe, la care se vor adăuga în curând multe altele. Este client atât pentru SuperJumbo-ul de la Airbus (au comandat 5 aparate) cât și pentru noile Boeing 787 Dreamliner (cu nu mai puțin de 60 de aparate comandate!) și Airbus A350 (80 de avioane).
Destinațiile deservite de QA acoperă Orientul Mijlociu (Qatar, Emiratele Arabe Unite, Yemen, Liban, Siria, Iordania, Bahrain, Arabia Saudită), estul și sud-estul Africii (Egipt, Tanzania, Kenia, Sudan și Africa de Sud), dar perla coroanei o reprezintă Asia. Numai pe India sunt 8 destinații, la care mai adăugăm Thailanda, Hong Kong, Sri Lanka, Bangladesh, Maldive, Vietnam, Indonezia (două destinații, Jakarta și Bali), Malaezia, Filipine (Manila și Cebu City), Singapore, China (4 destinații dacă numărăm și Hong-Kong), Coreea de Sud, Nepal și Pakistan.
Qatar Airways nu are zboruri directe spre și dinspre București. Din informațiile noastre, se pare că vor începe din 2010. Cele mai apropiate aeroporturi pe care operează sunt Atena și Istanbul. Dacă nu vă deranjează să zburați spre est prin vest, puteți prinde un zbor QA și din Roma, Milano, Berlin, Frankfurt, Munich, Paris sau Londra.
Cum rezervi? Cât costă?
Ai două posibilități:
- fie cumperi tot biletul București – destinație de la o agenție de ticketing, caz în care pe segmentul București-Atena sau Bucurețti-Istanbul vei zbura cu Tarom (care are un acord în acest sens cu QA). În cazul acesta, ai și avantajul că QA este responsabilă în cazul în care, din pricina unei întârzieri, pierzi legătura.
- fie îți iei biletul Istanbul – destinație sau Atena – destinație de pe site-ul QA, iar biletul până la Atena sau Istanbul îl cumperi separat de la Tarom, Aegean, Turkish Airlines, Olympic Airways sau Blue Air.
Site-ul este ușor de folosit, se mișcă repede, e aerisit, cu toate butoanele la locul lor și cu opțiunea de low-fare calendar care-ți permite să-ți alegi un bilet mai ieftin dacă ești un pic flexibil la datele de plecare și întoarcere. Cardurile de credit și debit emise în România sunt acceptate și procesate fără probleme.
Ca preț, Qatar Airways are aproape întotdeauna cele mai bune tarife pe Middle East și Asia.
Pe site există permanent o rubrică de oferte speciale, utilă mai ales celor care vor să zboare peste două-trei luni. De pildă, în momentul ăsta sunt disponibile niște tarife foarte bune către Bangkok, Hong Kong sau Maldive cu plecare în aprilie din Istanbul sau Atena.
Qatar Airways au un agent autorizat în Romania, pe nume Atlantic Tour, unde puteți rezerva și cere mai multe informații. Numărul lor de telefon este 021 205 90 43. Sunt foarte amabili.
Experiența la bord
Odată urcat într-un avion QA, vei simți ce înseamnă o flotă nouă. Avioanele arată impecabil și pe dinafara și pe dinăuntru, toate echipamentele funcționează perfect, totul e curat și strălucitor. Niciun reproș la acest capitol. Cursele medium haul (gen Istanbul – Doha) sunt operate cu Airbus A320, iar pe cele long haul sunt folosite Airbus-uri 330 și 340 sau Boeing 777.
Personalul de bord este pestriț, cu piloți englezi, olandezi, americani și stewarzi din India, Sri Lanka, Filipine sau România (peste 200 de români lucrează la QA). Piloții sunt ireproșabili. Pot spune că am avut 8 experiențe de zbor extrem de liniștite (eu sunt cam nevricos în avion, culmea). Plus că fac anunțuri din când în când, ca să știm unde suntem, cum zburăm și cum e vremea la destinație. E un gest de curtoazie pe care îl apreciez de fiecare dată.
Însoțitorii de zbor nu par să facă parte din aceeași echipă. Amabilitatea pare a fi o chestie de opțiune personală. Unii sunt foarte amabili și plini de compasiune în momentul în care ai vreo problemă. Ceilalți – majoritatea – te tratează rece și indiferent, se fac că încearcă să te ajute, dar e evident că în ochii lor ești un amărât de la economy și că, la banii pe care i-ai plătit, ar fi mai bine să taci dracului din gură.
Pe undeva, o explicație pentru lipsa de chef a însoțitorilor de zbor am găsit: trebuie să servească masa și asta nu-i deloc un lucru ușor la QA. Pe ambele zboruri între Istanbul și Doha, procesul ăsta a durat DOUA ORE! Şi pentru că, dintr-un motiv care îmi scapă, cărucioarele au venit dinspre botul avionului înspre spate, la un moment dat s-a creat o coadă imensă în spatele lor: WC-ul era în spate, cei care mâncaseră voiau la toaletă și nu aveau cum să treacă. Au fost momente de cascadorii râsului, cu stewardese care se urcau peste pasageri ca să treacă oamenii cu urgențe. Partea bună e că timpul a trecut mai ușor. Dintr-un zbor de 4 ore, două ore s-a servit masa și o oră s-au strâns resturile. Încă un punct slab: dacă nu te nimerești la botul avionului, nu mai poți alege. De la rândul 10 încolo, “would you like beef or lamb?” se transformă în “you would like some lamb, right?” Una peste alta, mâncarea este ok.
Comentarii - 2 Comentarii
Lasă un comentariu
[…] Airways operează 4 zboruri săptămânal pe ruta Bucureşti (OTP) – Doha (DOH). Citeşte aici un review despre Qatar Airways. Share […]
[…] e chiar o revoluție, dar prețurile sunt decente având în vedere doza redusă de chin și calitatea bună a serviciilor QA. În plus, aeroportul din Doha e suficient de mare ca să puteți petrece câteva ore plăcute și […]