Scaunele de la economy sunt relativ confortabile, au suficient spațiu la picioare, plus un foot rest care te ajută să-ți mai schimbi poziția din când în când. Eu am reușit să dorm, ceea ce se întâmplă foarte rar. Layoutul pe Airbusurile 330 este de 2-4-2. Recomand să-ți iei loc la fereastră, ca să ai pe ce-ți sprijini capul. A, și nu uita să porți un pulover și pantaloni lungi. E foarte frig în avioanele lor.
Punctualitate. Transferuri și conexiuni. Aeroportul din Doha.
Punctualitate ireprosabilă. Dacă pe bilet scria 09.05, fix la ora aia începea push-back-ul. La un zbor de 8 ore, niciun minut de întârziere. Impecabil.
Transferurile decurg rapid și eficient, aeroportul e suficient de mic ca să ajungi repede de la o poartă la alta, iar personalul din aeroport e prietenos.
Pe anumite destinații prinzi escale foarte lungi. La întoarcerea din Kuala Lumpur am stat 10 ore în Doha așteptând zborul de Istanbul. Cum i-o fi norocul fiecăruia.
Aeroportul din Doha, așa cum am spus, e suficient de mic ca să poți să ajungi rapid oriunde. Dar și suficient de mare ca să adăpostească un duty free generos ca ofertă și prețuri. E curat, există wi-fi, cafenele, restaurante, camere de fumat și – mai rar – un “silent room” prevăzut cu fotolii, unde poți să te întinzi între două zboruri și să tragi un pui de somn.
Pentru premianți, aeroportul are 3 lounge-uri. Unul dintre ele – Oryx Lounge – este deschis și celor care nu sunt frequent flyers. Pentru ceva mai mult de 20 de Euro de persoană, puteți sta aici 6 ore, puteți servi gratuit sandvișuri, prăjituri, sucuri și cafele, puteți folosi internetul și – cel mai important – puteți face un duș! După atâtea ore prin avioane și săli de așteptare, un duș fierbinte e mană cerească.
Programul de frequent flyer.
QA are propriul său program de FF, numit Privilege Club. Dacă ai însă card Lufthansa (Miles&More), în principiu poți aduna mile pe el din zborurile cu QA. Spun “în principiu” pentru că în realitate nu se întâmplă așa ceva. Nici anul trecut și nici anul acesta contul meu n-a primit mile, nici măcar una mică. Am scris la QA și la Lufthansa și n-am primit niciun răspuns. Apoi am sunat la Lufthansa și mi s-a spus “este o eroare de sistem, n-avem ce să facem”.
Cum eroarea de sistem m-a costat cel puțin 20.000 de mile cu care-aș fi sărit la un prag superior de membership, m-am angajat într-o anchetare a situației. Să vedem ce iese.
Comunicarea
Nu există. Cu două săptămâni înainte de plecare, am luat legătura cu QA și am solicitat să mi se permită – ca ziarist de profil – să fac câteva poze la Business Class și First Class. Răspunsul nu a venit nici până în ziua de azi. Cu un an în urmă, la fel, am trimis un mail în care ceream niște informații despre deschiderea rutei Bucuresti – Doha. Nimic. Chiar și la bordul aeronavei, când le-am întrebat pe stewardese dacă-mi pot da adresa de mail a superviserului lor (ca să-i scriu despre aberația cu cateringul) mi-au spus că nu o știu. Propun concedierea întregului departament de marketing.
Părerea mea
QA e o companie promițătoare, cu un CEO ambițios și suficientă finanțare pentru a deveni un jucător serios. Pentru a-i ajunge din urma pe Emirates – ca servicii și prestigiu – îmbogățirea flotei nu este suficientă, însă. Ar trebui o schimbare la nivel de mentalitate și o înțelegere a faptului că transportul aerian nu se rezumă la a cară niște oameni din A în B la timp și în siguranță. Puțin mai multă atenție în zona de customer service și comunicare ar putea transforma QA dintr-o linie aeriană oarecare într-un brand respectat și dezirabil. În condițiile în care 95% din pasageri nu sunt qatarezi, ci străini care caută legături ieftine între Asia și Europa, reputația este esențială.
Rezumat:
Nose up:
- punctualitatea
- avioanele noi
- prețurile mici
- ofertă mare de destinații
- aeroportul din Doha
Nose down:
- serviciile la bord
- cateringul
- escalele lungi pe anumite destinații
- “erorile de sistem” în cazul programului de frequent flyer
- lipsa comunicării.
Aș mai zbura cu ei?
Da, dacă n-aș găsi un tarif comparabil la Emirates.
Comentarii - 2 Comentarii
Lasă un comentariu
[…] Airways operează 4 zboruri săptămânal pe ruta Bucureşti (OTP) – Doha (DOH). Citeşte aici un review despre Qatar Airways. Share […]
[…] e chiar o revoluție, dar prețurile sunt decente având în vedere doza redusă de chin și calitatea bună a serviciilor QA. În plus, aeroportul din Doha e suficient de mare ca să puteți petrece câteva ore plăcute și […]