1. Că nu sunt ieftine by default.
Prețul crește pe măsură ce se apropie data zborului. Companiile low-cost își împart locurile disponibile pe niveluri diferite de preț. O parte din ele sunt sacrificate pentru scopuri pur promoționale (să afle lumea!). De aceea veți găsi bilete la 0 sau 1 Euro plus taxe. Ele există, sunt pe bune în sistem, dar trebuie să le cumpărați repede pentru că sunt într-un număr limitat. După ce aceste bilete se epuizează, intră următoarele paliere: 19, 29, 59, 99, 129 de Euro și așa mai departe. Cu câteva zile înainte de decolare, e posibil chiar să plătiți mai mult la un low-cost decât la un full fare airline.
2. Că vă puteți lua înapoi taxele de aeroport dacă decideți să nu mai zburați sau dacă zborul s-a anulat.
Să zicem că găsiți o oferta de 1 Euro plus taxe București – Roma. Adunați taxele și ajungeți la 50 de Euro. E o sumă. Totuși, nu vă descurajați. Luați biletul. Riscați un singur Euro. Dacă decideți să nu vă mai duceți, anuntați compania aeriană și cereți să vi se restituie cei 49 de euro. Transportatorul va fi mai mult decât fericit s-o facă, pentru că astfel își eliberează un loc în avion pentru cei care sunt dispuși să plăteasca mai mult de 1 Euro. Când găsiți un bilet bun, luați-l! Vă duceți, nu vă duceți… sunt doar 4,25 lei în joc.
3. Că o companie Low-Cost e la fel de safe, dacă nu chiar mai safe, decât una full-fare.
Siguranța unui transportator aerian se calculează raportând numărul de incidente soldate cu victime la numărul de misiuni (decolări-aterizări) ale companiei respective. Media pe piață este de 1 incident la 2 milioane de misiuni. Totuși, cea mai safe companie aeriană din lume pare a fi Southwest, un low-cost american care a înregistrat un singur incident la 12 milioane de misiuni.
De ce se întâmplă asta? Foarte simplu. Low-costurile operează, de regulă, pe distanțe scurte, zburând rareori deasupra apelor. Avioanele low-cost survolează regiuni populate și deservite de aeroporturi pe care, în caz de probleme, pot ateriza de urgență.
Piloții unei companii low-cost zboară un număr limitat de rute, dar cu o frecvență mare. Asta îi ajută să cunoască foarte bine “drumul”, fiind mai greu de surprins.
Nu în ultimul rand, low-costurile zboară de pe aeroporturi secundare, unde traficul este mai scăzut. Asta înseamnă mai puține riscuri de coliziune (în aer sau pe pistă), mai puțină grabă, mai puțin stres și mai multă atenție din partea controlorilor care supervizează pista, decolarea și aterizarea aeronavelor.
4. Că nu veți primi mai mult de un pahar de apă gratuit
Companiile aeriene low-cost se mai numesc și no-frills (adică fără fițe). Printre fițe se numără mâncarea, băutura, paturile, pernele, in-flight entertainmentul și alte atenții pe care o companie “tradițională” le oferă. Pe undeva, face sens. Dacă zburați de la București la Milano (1 ora și ceva), chiar vi se face foame pe drum? Ei, dacă da, atunci puteți fie să vă luați un pachețel la voi, fie să cumpărați un snack din avion. Sau un suc.
În fond, nu prea merită să plătești 100-150 de euro în plus pentru un short-haul doar pentru că primești o bere Tuborg la 330 și două linguri de spanac cu ou.
Comentarii - 6 Comentarii
Lasă un comentariu
Nu stiam ca taxele de aeroport pot fi returnate.
Daca zborul a aut loc acum 2 saptm si eu nu am mai plecat, le pot scrie ca sa imi returneze banii inapoi?
multumesc
Se pot cere banii inapoi in cazul in care anunti compania inainte de data planificata pentru calatorie ca nu vei mai zbura.
Din cate stiu, ca sa anulezi biletul trebuie sa platesti o taxa de 50-100 de euro.
George, asta e exclus. Poti sa-l anulezi pe gratis daca nu te prezinti la aeroport 🙂 cred ca vorbeai de schimbarea datelor de zbor.
Uite aici: http://wizzair.com/useful_information/service_fees/
Ca sa anulazi un bilet la Wizz trebuie sa platesti 252 de lei.
Si nu cred ca e singura companie low cost care procedeaza asa.
[…] și luați biletele, până nu le ia altcineva, mai decis ca voi. Așa cum v-am mai spus și aici, numărul locurilor cu tarif promoțional este limitat. Se dau repede, apoi prețurile încep să […]