(Articol publicat la solicitarea Air France/KLM România)
Când am auzit pentru prima oară de BlueBiz m-am gândit: fir-ar să fie, angajații care călătoresc în interes de serviciu nu vor mai putea acumula mile pe conturile personale; tot discountul se va duce către firmă.
Dar nu e așa. BlueBiz oferă bonus companiei care a cumpărat biletul, dar nu privează pasagerul de drepturile sale ca membru Flying Blue. Iar dacă pasagerul respectiv este patron sau partener în firmă se cheamă că face economie de două ori.
Știu că nu te dai în vânt după advertoriale, de aceea am să încerc să abordez subiectul scurt și la obiect, cu accent pe what’s in it for you.
Ce este BlueBiz.
BlueBiz este programul de fidelitate pentru firme al Air France, KLM, Alitalia și Delta, adică echivalentul Flying Blue “pe persoană juridică”.
Pentru fiecare zbor cumpărat pe firmă, contul BlueBiz al acesteia este alimentat cu un anumit număr de Blue Credits, în funcție de destinație și de clasa de zbor. Un Blue Credit este echivalent cu 1 EUR.
Pe lângă aceste puncte, așa cum spuneam, pasagerul acumulează la rândul său mile în contul propriu Flying Blue. La finalul zilei toată lumea iese câștigată. Și cei care zboară și bugetul firmei.
Cum se acumulează Blue Credits.
Răspunsul este evident: cumpărând bilete de avion în contul BlueBliz al firmei. Grila de acumulare e un pic prea complicată ca să o expun integral aici; am să dau doar câteva cifre ca să știi la ce să te aștepți. Sau ce să-i spui șefei sau șefului.
Pentru un zbor în conexiune către o destinație europeană, programul bonifică firma cu 40 de credite (40 EUR) pe fiecare segment. De exemplu, dacă zbori la Edinburg cu Air France via Paris, contul BlueBiz se creditează cu 80 EUR.
Zborurile intercontinentale au un nivel de bonificare mai mare. O călătorie Business Class până la New York și înapoi echivalează cu 200 Blue Credits (200 EUR) care se aștern în contul companiei. Cum prețul unui bilet pe ruta respectivă este undeva la 2000-2500 EUR, asta înseamnă că firma primește un bonus de 8-10% din valoarea achiziției. La nivelul unui an bugetar se poate strânge o sumă frumușică.
În termeni absoluți, pentru fiecare astfel de zbor către SUA firma câștigă aproximativ echivalentul unei călătorii la Paris sau Amsterdam în Clasa Economy.
Creditele își păstrează valabilitatea timp de 2 ani de la momentul intrării în cont.
Cum se pot cheltui Blue Credits.
Similitudinile cu Flying Blue continuă și la acest capitol. Creditele adunate în contul firmei se pot folosi pentru cumpărarea de bilete de avion și upgrade-uri. Mai simplu de atât nu cred că se poate explica.
Achiziționarea de servicii se face fie online (se introduce codul de membru și se plătește exclusiv cu credite) sau prin intermediul unei agenții de ticketing (transmiți codul).
Înscriere în programul BlueBiz.
Orice societate comercială care nu are un alt agreement cu una sau mai multe companii membre ale programului se poate înscrie în BlueBiz. Procedura se poate derula fie online (aici sau aici) fie contactând reprezentantul BlueBiz din București (detalii în filmulețul de mai jos).
Comentarii - Un Comentariu
Lasă un comentariu
Ca nota, Bluebiz accepta si firmele de tip PFA/II, eu fac asta de 2 ani deja si am avantaj dublu – mile Flying Blue + credite Bluebiz.
La fel ca si la mile, numărul de credite primite depinde de clasa biletului, așa ca cei care zboară “lowest fare” nu or sa primească decât 1-2 credite pentru zborurile continentale. Avantajele însă chiar se vad la Business class.