Sună ciudat, știu. Dar are o logică. Pentru cei care zboară destul de des, în interes personal, de afaceri sau amândouă, milele acumulate pot fi la fel de importante ca prețul biletului.
Altfel spus, milele (și alte rewards oferite de companiile aeriene) sunt o valută forte în lumea călătoriilor. Fiindcă la fel de importantă ca prețul este valoarea a ceea ce primim în schimbul banilor plătiți. Value for money, cum zic americanii.
Superfly, un motor de căutare pentru bilete de avion fondat de Jonathan Meiri și Zviki Cohen, oferă utilizatorilor oportunitatea de a-și găsi cele mai convenabile bilete de avion luând în calcul nu doar prețul, ci și avantajele pe care un tarif sau altul le oferă pasagerilor.
Cum funcționează Superfly.
Să spunem că vrei să găsești un zbor de la București la Bangkok. Introduci datele, dai search și, ca la orice alt MSE, vei primi o listă de tarife. Doar că – și aici apare inovația propusă de Superfly – prețul final este calculat scăzând din tariful propriu-zis valoarea milelor pe care le acumulezi dacă alegi varianta respectivă.
În exemplul de față, cea mai bună opțiune o oferă KLM, care dă mile în valoare de 208 USD pentru un tarif de 925 USD. Cu alte cuvinte, pentru cei 925 de dolari plătiți primești un zbor plus 208 dolari în mile, pe care le poți folosi data viitore. Vezi captura în galerie.
Ca să primești cât mai multe soluții de acest gen va trebui să îți înregistrezi în cont toate programele frequent flyer la care ai aderat. Și, în general, e bine să aderi la cât mai multe, că nu te costă nimic. Superfly va ține cont doar de membership-urile pe care le-ai adăugat la cont. Zborurile operate de companii sau alianțe în care nu ești membru apar cu bonus zero.
De pildă, în cazul tarifului KLM pe OTP-BKK, cel mai bun reward în mile (în valoare de 208 USD) îl obții dacă folosești un card de fidelitate SkyMiles de la DELTA (care e parte din același consorțiu cu KLM și Air France). Milele respective pot fi cheltuite ulterior pentru alte zboruri cu companii din Alianța SkyTeam (se aplică anumite condiții) sau pentru upgrade-uri (de la economy la business class, spre exemplu).
Cum introduci programele frequent flyer.
Există două opțiuni. Prima, cea mai evidentă, este să introduci toate conturile tale de FF manual. Asta dacă-ți mai amintești numărul de membru și parola la fiecare.
A doua, mult mai comodă, este să permiți Superfly să facă treaba asta pentru tine. Dacă ai o adresă de gmail, spre exemplu, introduci adresa, te loghezi cu contul tau Google și îi dai SuperfFly permisiunea să scotocească în mailuri și să completeze datele pentru tine folosind protocolul OAuth. Nu intrăm în detalii tehnice, dar trebuie să știi că datele tale personale sunt în siguranță.
Poți să-ți faci cont pe Superfly fie printr-un sign up clasic, direct pe site, fie prin Facebook.
SuperFly oferă și un sistem de puncte proprii, aflat deocamdat în fază beta. La un moment dat – mi-a spus Jonathan – aceste puncte se vor putea converti în rewards. Acumulezi puncte recomandând SuperFly prietenilor tăi online.
De exemplu dacă eu vreau să fac puncte, te invit să intri pe Superfly folosind linkul acesta, care conține codul meu de membru. Dacă nu vreau, îți ofer un link simplu. Tu dai click pe care dorești, te costă la fel: nimic.
Ce e ok și ce nu e ok. Comparație cu Kayak.
Interfața SuperFly este extrem de simplă și de aerisită. Există opțiuni de căutare dus, dus-întors și multi-city. Rezultatele pot fi afișate după prețul net, după valoarea reward-ului sau după combinația celor două. Lista pote fi filtrată și după numărul de escale, durata zborurilor și așa mai departe. Deranjează însă lipsa opțiunii flexible dates, pe care nu mi-o pot explica decât prin necesitatea Superfly de a limita numărul de interogări. Mă rog, tehnicalități.
Mai trebuie spus că, pentru cumpărarea biletelor prezentate de SuperFly, vei fi trimis pe site-ul Expedia (una dintre cele mai mari agenții de turism online), unde e posibil ca tariful afișat inițial să fie un pic mai mare.
Am făcut o comparație de tarife luând ca reper Kayak.com, ca să văd cât de competitiv e SuperFly. Iată două simulări, cu precizarea că pot exista discrepanțe între prețul afișat și cel real, din pricina cache-ului.
– București – Bangkok 912 USD la Kayak și 925 USD la SuperFly.
– București – Kuala Lumpur 1024 USD la Kayak și 912 USD la SuperFly.
(Vezi capturile în galeria de imagini)
Concluzie.
SuperFly nu propune o revoluție majoră în domeniu și nu va schimba fundamental peisajul rezervărilor online de bilete de avion. Totuși, pentru cei care zboară destul de des, este un instrument foarte util pentru că oferă două lucruri:
a) Control consolidat asupra tuturor conturilor de frequent flyer (nu mai trebuie să te loghezi de fiecare dată ca să vezi câte mile ai).
b) Un algoritm bazat pe valoarea oferită și nu pe preț. Lucru care, pe termen mediu și lung, poate să conteze la portofelul călătorului.
Mai multe informații pe site-ul Superfly.
Comentarii - Un Comentariu
Lasă un comentariu
poate nu e nici sigur sa mergi cu acel avion..