#Thailandeluxe reprezintă o colecție de hoteluri și restaurante exclusiviste din Thailanda, recenzate la prima mână de echipa Tedoo. Primul calup de 8 episoade din serie a fost dedicat sudului Thailandei. Al doilea set vizează cele mai chic cazări și restaurante din capitala țării, Bangkok.
Proiectul este susținut de Autoritatea pentru Turism a Thailandei, care a înlesnit cazările. Mastercard România, care a asigurat celelalte cheltuieli (plătite cu cardul, firește). Acest articol conține referiri la mărci comerciale.
Drumul spre aristocrație începe cu 12 aparate de radio.
În 1939, anul în care se semna pactul Ribbentrop-Molotov, anul în care Germania invada Polonia declanșând al doilea război mondial iar Siam-ul își schimba denumirea în Thailanda (“Tărâmul celor liberi”), un tinerel din Bangkok – pe numele său Kamol Sukosol – se gândi să comande douăsprezece aparate de radio General Electric direct din Statele Unite în speranța că le-ar putea vinde la el în cartier cu un oareșice profit.
I-a mers.
Din mica scofală obținută de Kamol la această primă sa afacere de succes, după opt decenii s-a edificat prin trudă, talent și pasiune, un imperiu comercial care astăzi include construcții, imobiliare, asigurări, echipamente medicale și hoteluri. Ajunsă astăzi la a treia generație de antreprenori, familia Sukosol reprezintă o inspirație atât pentru thailandezii care doresc să înceapă o afacere cât și pentru cei care cochetează cu arta.
Fiica domnului Kamol, pe numele său Kamala, e cunoscută prin tot Siam-ul pentru talentul muzical, dar și pentru acțiunile sale filantropice.
Marisa, fiica doamnei Kamala, este și ea cântăreață între două ședințe de management pe care le prezidează.
Sora ei, Daranee, a lucrat pe Wall Street înainte de a reveni în țară pentru a avea grijă de finanțele imperiului. “Sukie”, fiul cel mai mare al doamnei Kamala, e cunoscut pentru afacerile sale din lumea muzicii și pentru „Dreamchaser”, show-ul TV care arată lumii Thailanda așa cum se vede ea din goana motocicletei.
În fine, Krisada “Noi” Sukosol, cel mai boem dintre membrii familiei, și-a dedicat mare parte din cei 46 de ani de viață pasiunii sale pentru film și arhitectură. Dealtfel, el se face vinovat și pentru splendoarea afișată de “perla coroanei” Sukosol, anume însuși subiectul poveștii de față: The Siam Hotel.
După cum se poate observa, aproape tot neamul Sukosol are tangențe atât cu business-ul cât și cu arta, de unde tragem concluzia, poate pripită, poate nu, că un om de afaceri cu succes nu trebuie să respecte neapărat ținuta obligatorie arhetipală a tunsurii scurte, a costumului la patru ace și a pragmatismului total, ci se poate înzorzona și cu o notă muzicală sau cu un scenariu de ficțiune.
Ce se mai poate observa din lunga introducere pe care am ținut morțiș s-o fac este că o familie poate urca lesne din josul păturii de mijloc către palierul burghez și apoi către aristocrație în doar trei generații. Trebuie doar pace, stabilitate, un pic de minte și neuitarea originilor.
Un hotel bun e ca un cântec bun: trăiește în eternitate.
Când a moștenit bucata de pământ pe malul Chao Praya (Râul Regilor), “Noi” și-a propus să construiască un lăcaș în care să-și țină imensa colecție de antichități siameze. Că lăcașul a ieșit în formă de hotel e cu atât mai bine, întrucât domeniul Siam ne lasă și pe noi, vulgul, să adulmecăm stilul de viață de la curtea veneratului Rama V.
Drumețul care poposește aici fie și pentru o noapte sau două nu se simte client, ci oaspete de seamă al mărețului monarh, cinstit și slujit cu nesfârșită grație de slujitorii acestuia. Boierie la propriu și la figurat.
“Un hotel bun e ca un cântec bun: trăiește în eternitate” spunea “Noi” după ce, alături de celebrul designer Bill Bensley (care a proiectat, printre altele, toate resort-urile 4 Seasons din Thailanda), inaugura, în 2012, The Siam, un concept atipic, unic, pe jumătate hotel, pe jumătate muzeu, pe jumătate grădină tropicală. Știu, iese 150%, dar asta e senzația pe care ți-o dă Siam: că e un hotel și jumătate.
Și pentru că tot pornirăm cu citatele, hai să-i dăm ascultare și arhitectului-șef, Khemvadee Paopanlerd, pentru care Siam reprezintă „expresia lumii așa cum mi-o doresc: serenă, bogată în frumusețe naturală și totuși simplă.”
Expresia despre care vorbește domnul arhitect o regăsim cu asupră de măsură în dialogul culorilor și materialelor sobre, al spațiilor goale cu explozia de vegetație, cu ciripitul havuzurilor și cu accentele art nouveau ascunse pe la cusături.
Colecția de antiques a lui Noi ocupă, într-adevăr, fiecare colțișor disponibil și impresionează prin cantitate, diversitate și raritate. Printre piesele expuse generos în biblioteca hotelului se află, pe de o parte, o colecție de ceramică din neolitic, veche de peste 4000 de ani, și pe de altă parte un aparat de fotografiat cu burduf, nu mai vechi de o sută de ani, cu care în zadar ne-am străduit să ne facem selfie-uri.
Să punem “King” înapoi în “King Size”.
Cel mai mare exponat e atât de masiv și de prețios încât a trebuit să fie amplasat în curte și împrejmuit cu un gard înalt. Este vorba despre Connie’s Cottage, o viluță tradițională de lemn adusă pe râu din capitala regală Ayuthaya de către colecționara Connie Mangskau împreună cu legendarul negustor de mătăsuri Jim Thompson. Dai un ban dar poți să spui că ai dormit într-o piesă de muzeu.
Lista rarităților nu se oprește aici. The Siam este singurul hotel-resort din Bangkok care oferă vile cu piscină proprie. Nu sunt multe, doar vreo zece, din care șase dau spre grădină și patru spre râu. Fiecare viluță este un univers în sine, un palat regal în miniatură din care, odată intrat, nu-ți mai vine să ieși nici până la micul dejun. Dealtfel nici nu-i nevoie s-o faci, se ocupă butler-ul personal de toate cele.
Nici camerele “normale” nu sunt normale. Sunt doar șaisprezece și fiecare a fost desenată altfel, pe o anume temă. Suita în care am stat noi era concepută în ideea unei săli de cinema, cu lumini discrete, afișe pe pereți și un ecran TV uriaș în fața căruia se aliniau două fotolii adânci și un pat atât de mare încât se poate lăuda că pune „King” înapoi în „King Size”. Dimineața am căutat-o pe Elena un sfert de oră; căzuse între două perne și nu se mai vedea.
Experiența Siam continuă și dincolo de granițele fizice ale proprietății. Cei care-și doresc să vadă și să înțeleagă Bangkok-ul profund pot rezerva la recepție tururi private pe diverse teme, de la spiritualitate la arhitectură, de la istorie la artă culinară.
Oaspeții care nu vor să fie duși de mânuță n-au decât să se îmbarce gratuit pe vaporașul hotelului, care bate Chao Praya de la un capăt la altul al zonei centrale, adică de la Sapan Taksin până în străvechiul district Dusit.
Prețuri.
Arta de calitate e scumpă, iar capodopera numită Siam nu face excepție de la această regulă. Cea mai ieftină variantă este Siam Suite, care pornește de la 560 de euro pe noapte. Un somn bun la Connie’s Cottage costă de la 700 de euro în sus, iar o noapte la Private Villa Riverview se taxează cu minimum 980 de euro.
La rezervările făcute cu cel puțin 14 zile în avans se aplică o reducere de 15% din prețul de listă. În 2016 a existat o promoție care oferea o noapte gratis la fiecare două nopți plătite. Din câte am înțeles de la echipa de PR, promoția va continua și în 2017. Dacă prinzi o astfel de ofertă ieși la 430 EUR pe noapte.
În ciuda prețurilor deloc modeste – sau poate chiar datorită acestora – The Siam are un grad mediu de ocupare de 95%. Abia am reușit să prindem două ceasuri în Connie’s Cottage și Pool Villa ca să facem fotografii.
Ce a fost #priceless.
– Sala de cinema dintr-o aripă a librăriei. Dacă o prinzi liberă este a ta, iar eventualii intruși pot lua loc, dar trebuie să se uite la filmul pe care l-ai ales tu. Liniște în spate, acolo!
– Grădina tropicală care se înalță din havuzul de la parter până la tavanul clădirii principale.
– Grația nepământească a personalului. Butler-ul nostru, un tânăr subțirel și delicat ca o cadână, a făcut-o pe Elena să remarce: „băiatul ăsta ar putea preda lecții de feminitate multor tipe.”
Mai multe informații găsești pe site-ul The Siam Hotel.
(P) Despre platforma Priceless Cities.
Priceless Cities este un program prin care deținătorii de carduri Mastercard se bucură de experiențe și discount-uri exclusive atunci când călătoresc. Câteva exemple care mi-au sărit în ochi:
– Cursuri de golf cu mari campioni în mai multe locuri – SUA.
– Discount până la 15% la închirierea de mașini cu Herz – diverse destinații din toată lumea
– O tură gratuită de pescuit sau snorkeling – Mauritius.
– Un tur culinar exclusivist – Seminyak – Bali, Indonezia.
– 50% reducere la toate tratamentele – Busara Spa, Phuket – Thailanda.
– 20% discount și două cine gratuite la Ariana Sustainable Luxury Lodge – Capadoccia, Turcia.
Pentru a putea beneficia de privilegiile oferite de programul Priceless Cities, trebuie doar să deții un card Mastercard și să te înregistrezi online pe Priceless.com. Este gratis și durează 5 minute.
Utilizarea cardului pentru plăți are mai multe avantaje. Pentru călătorii din Europa Centrală și de Est, cardul este metoda de plată cea mai puțin costisitoare conform unui studiu care a arătat că în 65% din cazuri cardul s-a dovedit a fi mai eficient decât orice altă metodă de gestionare a banilor.
În plus de asta, e mai simplu să călătorești fără sume mari în numerar având în vedere că majoritatea comercianților acceptă standardul Mastercard. Mai mult, scapi de drumurile până la bancomat și – în cazul Thailandei – de taxa de 6 euro pe care ți-o solicită orice ATM indiferent de suma pe care vrei să o extragi.
Cu peste 43 de milioane de puncte de vânzare în lume, Mastercard este doar cel mai acceptat card din lume și, în mod particular, din România (peste 144.500 terminale POS), cu o amprentă unică de acceptare în rețelele de transport public.
Mai multe imagini poți vedea în galeria foto a articolului sau pe tedoo.eu. Foto: Brad Florescu (echipament Olympus OMD-EM5 MKII)
Va urma.
Comentarii - Niciun comentariu