Se înmulțesc știrile despre redeschiderea unor rute low-cost între Asia de Sud-Est și Europa. Spun “redeschiderea” pentru că antecedente au existat, dar nu s-au dovedit profitabile.
Cu avioanele de nouă generație – Airbus A350 și A330neo sau Boeing 787 Dreamliner – se pare că planificatorilor a două companii asiatice le-au ieșit calculele cu plus, fapt pentru care apar informații despre rute noi. Unele sunt confirmate, altele încă la nivel de zvon.
AirAsiaX, subsidiara lung curier a celei mai de succes companii low cost din lume, e bănuită că ar viza nu una, ci două rute care să lege bazele sale din Extremul Orient de bătrâna Europă. Conform CAPA (Center for Aviation), un site care a făcut multe predicții corecte, una dintre rute ar avea un capăt la Bangkok (DMK) și un altul în Europa de Est, probabil Moscova.
AirAsia vizează și visează de mult timp partea noastră de lume care i-ar oferi acces, prin parteneriate, la piața bogată din vestul continentului. Prin 2012 umbla vorba că ar căuta să cumpere compania de stat a Serbiei, care până la urmă, vorba Radio Erevan, s-a vândut, dar nu către AA, ci către Etihad.
O altă știre interesantă, apărută săptămâna trecută și încă neconfirmată, spune că AirAsia ar plănui să zboare Kuala Lumpur – Barcelona, cu o escală în Istanbul. Analiștii susțin că e puțin probabil să se întâmple una ca asta, mai ales dacă ținem cont de instabilitatea din Turcia. Ar fi totuși o replică logică după ce – așa cum am scris – Turkish Airlines au încheiat un acord interline cu Lion Air, competitor major al AirAsia, via Kuala Lumpur.
Dar cum nu iese niciodată fum fără foc, sunt tare curios de unde a pornit povestea asta și care e de fapt ținta malaezienilor.
Avem și un zvon confirmat oficial: singaporezii de la Scoot (brațul low-cost al companiei naționale) au anunțat azi deschiderea rutei Singapore-Atena în iunie 2017. Ruta e deja în sistem și, la o căutare pentru iulie anul viitor, obținem un tarif de 485 EUR cu tot cu bagaje (415 fără). Nu e un preț care să rupă norii, dar până anul viitor mai e timp să scadă.
(Mulțumesc lui Olpi Major pentru ponturi).
Comentarii - 3 Comentarii
Lasă un comentariu
Salut, Scoot nu se merita pe zboruri mai lungi de 3-4 ore. Am facut un 7 ore Singapore – Sidney acum 3 saptamani cu Scoot de mi-am urat viata, probabil cel mai oribil zbor. Atena Singapore ar fi probabil 11-12 ore. Scaun practic vertical (nu se lasa pe spate) buretele este practic inexistent e ca o scandura chit ca e avion nou nout, fara apa, mancare, media. Ar fi bine sa descrii cu lux de amanunte oamenilor la ce sa se astepte de la low cost long flights gen Scoot. Se vrea a fi o companies hipstereasca,backpacker friendly dar cred ca si backpackers vor sa fie transportati ca oamenii.
@Ionuț: eu am transmis o știre, și anume că Scoot va zbura Singapore-Atena. Nu era reclamă la Scoot, nici profil de companie.
Oare de ce acum?