Tehnologia a stat întotdeauna la bază afacerilor online precum Agoda.com, dar în ultima vreme hotelurile au început și ele să profite de inovațiile din domeniu. Fie că vor să rezolve problema cardurilor care nu funcționează sau să ușureze procesul de check-in, schimbările pe care hotelurile le fac cu ajutorul tehnologiei sunt din ce în ce mai impresionante. Ele ajută ambele părți: clienții au o ședere mai plăcută, hotelul face economie de resurse.
Iată mai jos căteva exemple de cum folosesc hotelurile tehnologia pentru a le oferi oaspeților o experiență mai plăcută.
De-aia n-are hotelul coadă.
Un lucru pe care cei mai mulți clienți ar vrea să îl evite într-un hotel este coada de la recepție, fie că trebuie să facă check-in, fie că au nevoie de o simplă informație. La Aloft Hotel din Bangkok, oaspeții vin și se înregistrează singuri cu ajutorul iPad-urilor puse la dispoziție în lobby. În fiecare cameră există un smart phone pe care oaspeții îl folosesc pentru a cere recepției informații sau servicii.
Omni Mont Royal Hotel din Quebec, Canada, a mers și mai departe – smart phone-urile hotelului sunt disponibile încă de la aeroport, astfel că oaspeții pot să facă check-in imediat ce au aterizat, îi pot arăta pe hartă taximetristului unde trebuie să ajungă și pot studia atracțiile turistice, restaurantele sau alte locuri de pierzanie pe drumul spre hotel.
Uși care chiar se deschid.
Sigur ți s-a întâmplat măcar o dată să ajungi la ușa camerei de hotel și să constați că nu-ți funcționează cardul de acces. Treabă, netreabă, somn nesomn, te înghesui iar în lift (în cazul fericit în care există) și cobori la recepție pentru a cere să ți se înlocuiască bucata de plastic buclucașă.
Oaspeții Skypark Central din Seoul primesc la check-in un smart phone care folosește tehnologie NFC (Near Field Communication) pentru a deschide ușa camerei. Telefonul se conectează și la wi-fi, astfel că utilizatorul poate, de exemplu, să dea drumul la căldură în cameră câtă vreme el este încă la cafeneaua de vizavi de hotel. Ca buzduganul zmeului din poveste.
Oslo Comfort Xpress și Comfort Hotel Grand Central, Oslo folosesc tehnologia OpenWays care trimite pe telefonul personal al oaspeților un ton unic de apel cu care aceștia deschid ușa camerei. Nici nu e nevoie de smart phone în cazul ăsta!
Camere poliglote.
Engleza este lingua franca erei noastre, dar nu toți pământenii se simt confortabil cu ea. Pentru a le veni în ajutor, multe hoteluri folosesc sisteme high-tech care oferă asistență în mai multe limbi.
Peninsula Hotel din Hong Kong, de exemplu, tocmai a trecut printr-o renovare completă, evaluată la 450 de milioane HK$, care a inclus și dotarea camerelor cu un sistem tehnologic personalizat. Oaspeții au la dispoziție în fiecare cameră o tabletă interactivă de pe care își pot alege limba preferată și toate celelalte sisteme electronice din cameră sunt coordonate cu această alegere.
Park Hyatt din Seoul a găsit altă metodă de a-i face pe clienți să simtă mai puțin dorul de meleagurile natale: au dezvoltat o aplicație proprie care oferă oaspeților accesul la peste 2.300 de publicații din întreaga lume. S-or nimeri câteva și în română.
Your office away from the office.
Termenul cel mai des utilizat pentru a-i defini este digital nomads – oameni care muncesc și câștigă bani în timp ce călătoresc. Scriitori, oameni de afaceri, web designeri, agenți imobiliari, toți au nevoie la un moment dat de un loc unde să se așeze să lucreze sau să se întâlnească cu clienții. O cameră dotată cu un fax și un computer conectat la internet deja nu mai e suficientă pentru nevoile lor.
La W Singapore Sentosa Cove oaspeții au la dispoziție un centru de business care oferă servicii de ambalare și expediție, mașini de legat și laminat prezentări. Rețeaua Westin a început să implementeze în proprietățile sale din întreaga lume un sistem numit Project Hive – închiriază clienților săli echipate cu televizor flat screen, sistem de videoconferință, white board, imprimantă, fax, scaner, copiator. Mobila din aceste camere este gândită special pentru ca participanții la întâlnire să lucreze împreună, fără zgomotul și agitația de care ar avea parte în cafenele sau în lobby – opțiunile cele mai la îndemână dacă astfel de săli de lucru nu ar fi disponibile.
Locuințe sociale?
Hotel H2O din Manila oferă clienților săi o brățară dotată cu tehnologie RFID (Radio Frequency Identification) pe care aceștia o pot sincroniza cu Facebook și Twitter. Astfel, fotografiile făcute în diverse locuri din sau din jurul hotelului sunt încărcate automat în rețelele de socializare. Mai mult, hotelul are oameni în teren, care, dotați fiind cu telefoane inteligente, le fac oaspeților fotografii și le încarcă direct pe paginile lor de Facebook și Twitter printr-o simplă atingere a brățării.
Membrii programului de fidelitate Starwood Hotels’ Preffered Guest au mari avantaje dacă folosesc Forsquare: la Sheraton Dubai Creek Hotel & Towers un simplu check-in aduce utilizatorului 500 de puncte de loialitate și șansa de a câștiga prin tragere la sorți un sejur de 5 nopți.
Hyatt Hotel Group, pe de altă parte, se înțelege de minune cu Twitter, canal pe care îl folosește pentru a răspunde întrebărilor și solicitărilor clienților. @HyattConcierge are deja peste 27.000 de followers și de curând a rezolvat cu succes probleme diverse ale clienților săi de la Park Hyatt Goa, India, Andaz 5th Avenue New York și Hyatt at Fisherman’s Wharf din San Francisco
Corvoade transformate în distracții
Spălatul rufelor când ești pe drum nu poate fi decât o activitate enervantă și plictisitoare, dacă te ocupi singur, sau o afacere neprofitabilă, dacă apelezi la serviciile hotelului. La Capri by Fraser din Singapore, spălătoria a fost transformată în zonă de distracție și relaxare. Clienții au la dispoziție jocuri Nintendo Wii și Xbox Kinect, saci de box, aparate de forță și tot felul de zone ”sociale” unde pot sta la taclale cu colegii de suferință.
Text: Agoda. Editat de Tedoo.ro. Foto: Agoda.
Comentarii - 2 Comentarii
Lasă un comentariu
cred ca NFC (Hear Field Communication) e Near Field Comm.
Horect!